Islamizacja po gostyńsku

23
04

Wierzący gostynianie to w większości katolicy. Ale nie wszyscy. Są wśród nas także muzułmanie. Na razie jedynie kilku, ale to z czasem może się zmienić, bo wyznawców islamu systematycznie przybywa. Szczególnie szybko rośnie ich liczba w Europie zachodniej, która z otwartymi ramionami wita imigrantów. W Polsce muzułmanów również przybywa, choć na razie nieco wolniej.

Gostyńscy wyznawcy Allaha najbliżej mają do Poznania, gdzie działa meczet i Muzułmańskie Centrum Kulturalno-Oświatowe. Ale także w naszym mieście można było doświadczyć “islamizacji” podczas spotkania z imamem Nezarem Charifem, które miało miejsce w herbaciarni Żurawinka z inicjatywy grupy Hypatia – Kapitał Myśli.

Imam Nezar Charif na spotkaniu w Gostyniu

 

Jak liczna jest grupa Polaków wyznających islam?

Dokładnych danych nie znam. Można przyjąć, że w Polsce jest 40-50 tysięcy muzułmanów. Większość to imigranci, którzy przyjechali tutaj np. na studia, założyli biznes lub po prostu ożenili się z Polkami. Sporą grupę stanowią Tatarzy mieszkający od kilku wieków na wschodzie Polski: w Sokółce, Bohonikach czy Kruszynianach oraz w Gdańsku. A trzecia, najmłodsza grupa, to Polacy, którzy w ostatnim czasie sami nawrócili się na islam. Są to na przykład osoby, które zetknęły się z muzułmanami, pracując zagranicą. Wracają potem do kraju, by dowiedzieć się czegoś więcej o islamie w swoim ojczystym języku, między innymi przez rozmowy ze mną. Osoby te ostatecznie przyjmują w Polsce islam i już jako muzułmanie wracają na zachód.

 

Ilu jest wyznawców Allaha w Gostyniu?

Osoby, które zaprosiły mnie do Gostynia, powiedziały mi, że jest tu prawdopodobnie dwóch muzułmanów. Jeden z nich to Turek, który mieszka tutaj okresowo. Drugi to Irakijczyk – lekarz.

 

Jak katolicy, w tym przypadku już byli-katolicy, tłumaczą swoje odejście od chrześcijaństwa?

Islam ma wspólne korzenie z judaizmem i chrześcijaństwem. Wspólnie wierzymy, że Bóg stworzył ten świat, a pierwszymi ludźmi byli Adam i Ewa. Uznajemy, że Noe, Abraham, Mojżesz, Jezus i Mahomet przyszli z tym samym przesłaniem, czyli wiarą w jedynego Boga.  To nas łączy, więc konwersja na islam nie jest aż tak ogromną zmianą.

Większość osób, które zostały muzułmanami, uważa, że znalazła w tej religii proste odpowiedzi na dręczące ich pytania. Na przykład ludzie ci wcześniej nie bardzo rozumieli, dlaczego mają wierzyć w Trójcę Świętą. W islamie Bóg jest jeden i koniec. My uznajemy Jezusa, ale uważamy, że nie umarł za nasze grzechy na krzyżu. Po prostu Bóg zabrał go do siebie.  W islamie każdy jest sam odpowiedzialny za swoje grzechy i nikt się z nimi nie rodzi. Jezus żyje teraz w niebie, ale wróci. Czekamy na niego.

 

Przychodzi do imama kandydat na wiernego i co? Czego ta religia będzie od niego wymagać?

Najpierw musimy uświadomić człowiekowi, że to jest poważna decyzja, która zmienia jego życie. Dlatego powinien czytać o islamie i mieć o nim wiedzę. Gdy zaczyna wyznawać inną religię, ludzie zadają mu wiele pytań. Mówimy mu: będziesz się modlił 5 razy dziennie. Uświadamiamy, że jeśli ktoś pije alkohol, trzeba powoli z niego zrezygnować. Jeśli ma kochankę, to albo się powinien z nią ożenić, albo rozstać. Jeśli ma żonę i kochankę, powinien wybrać jedną z nich. Narkotyki są także zakazane. Muzułmanin nie powinien palić papierosów. Wszystkie te zasady należy wprowadzać powoli. Kobietę zaś dodatkowo obowiązuje strój.

 

A co jeśli kandydatka chodzi w minispódniczce? Czy powinna sama ją powoli przedłużać?

Islam zaleca jej, by zbliżała się do Boga i zmieniła swoje nawyki. Powoli rezygnuje z mini. Zdarza się, że kobieta przechodząca na islam zasłania się od stóp do głowy. Czasami jednak, nosząc krótkie spódniczki, czuje ona grzech, ale nie umie porzucić starych nawyków. Wiemy, że potrzebuje czasu na zmianę.

 

Jaka kara według Koranu jest przewidziana za odejście od islamu?

Nie ma kary. Wiara to prywatna sprawa człowieka. Jeśli ktoś odchodzi od islamu, robi to bez konsekwencji. Bóg osądza człowieka na sądzie ostatecznym. Można odejść, można wrócić – różne są przypadki w naszym życiu.

 

Słynna była Pana publiczna wypowiedź, w której wyznał Pan, że chciałby wprowadzenia w Polsce prawa szariatu, czyli obowiązku życia zgodnego z zasadami islamu, z Koranem. Dlaczego miałoby to być korzystne dla ludzi?

Powiedziałem w tamtym wywiadzie, że prawo szariatu mogłoby być wprowadzone tylko wtedy, gdyby chciała go większość muzułmanów żyjących w danym państwie. Obowiązywałoby ono tylko ich samych, a nie wyznawców innych religii, którzy podlegaliby swoim własnym prawom.

Żaden prorok nie pił alkoholu, bo każdy z nich przyszedł z poważnym przesłaniem od Boga. Zakaz jego spożywania zawarty w prawie muzułmańskim zapobiega wielu problemom społecznym i patologiom wynikającym z picia alkoholu.

Póki co nigdzie na świecie nie ma państwa, w którym obowiązywałby szariat. Prawo to było przez ok. 800 lat powszechnie stosowane w różnych krajach świata, od Hiszpanii przez Bliski Wschód, Indie po Indonezję. Ale przestało obowiązywać ok. XIII wieku. I odtąd go nie ma.

 

Mimo wszystko istnieją państwa, w których działają sądy religijne opierające się na szariacie, choćby w Arabii Saudyjskiej i Iranie. Coraz więcej jest też obszarów, w których ugrupowania islamistyczne wprowadzają szariat jako faktycznie jedyne obowiązujące prawo, np. tereny opanowane przez Państwo Islamskie w Syrii i Iraku oraz jego sprzymierzeńców z Somalii czy Nigerii…

Trudno nam ocenić, na ile orzecznictwo tych sądów jest zgodne z prawem muzułmańskim. Jeszcze trudniej jest nam ocenić, co się dzieje na terenach opanowanych przez tzw. ugrupowania islamistyczne, ale wszystkie wiadomości o aktach przemocy, które są tam dokonywane, budzą nasz głęboki niepokój.

 

Dużo się mówi o pedofilii w islamie. Przywołuje się jako przykład małżeństwo Mahometa z 9-letnią Aiszą. Czy poglądy islamu na temat współżycia z dziećmi uległy zmianie na przestrzeni wieków?

W tamtych czasach, czyli w VII wieku, na całym świecie były praktykowane takie narzeczeństwa a także małżeństwa. Prorok podjął współżycie z Aiszą dopiero, gdy dorosła.  Wtedy też została jego żoną.

Koran nic nie mówi na temat wieku, od którego można podjąć współżycie. (Zdanie usunięte przez Nezara Charifa podczas autoryzacji. Przytaczam, ponieważ ten fragment pierwotnej wypowiedzi był wprowadzeniem do kolejnego pytania – przyp. Lila Gabryelów)

 

Mimo wszystko w hadisach – relacjach świadków z życia Mahometa – jest spisane, że Prorok zawarł małżeństwo, kiedy Aisza miała lat 6, a skonsumował je, kiedy miała lat 9. Czy mam rozumieć, że nie uznaje Pan hadisów, choć są one drugim po Koranie źródłem prawa szariatu?

brak odpowiedzi – pytanie zostało wykasowane podczas autoryzacji wywiadu przez Nezara Charifa

 

A jakie są prawa kobiet w islamie?

W naszej religii od VII wieku kobieta ma swoje prawa. Islam pozwala jej się uczyć, nauczać i pracować. Nie jest ona kurą domową, lecz kobietą aktywną. Mężczyzna nie ma prawa do majątku swojej żony, lecz z kolei ma obowiązek utrzymywać ją i mieszkanie. Pieniądze, które kobieta zarabia, może przeznaczyć na swoje wydatki i ona sama dysponuje swoim majątkiem.

 

No tak, ale na przykład w Arabii Saudyjskiej kobiety nie mogą prowadzić samochodu.

Jest to przepis prawa tego państwa. Natomiast islam nie zabrania kobiecie prowadzić pojazdów.

 

Wątpliwości budzą też niejednoznaczne reakcje islamskich duchownych wobec przemocy terroryzmu. Czy Pana zdaniem zamachowcy na Charlie Hebdo trafią do raju? Zginęli w końcu walcząc o honor proroka Mahometa.

To Bóg decyduje, kto trafi do raju, a kto to piekła. My, ludzie, nie możemy o tym decydować.

 

Czy może Pan jednoznacznie potępić sprawców zamachu na redakcję Charlie Hebdo i powiedzieć jako imam, że było to działanie przeciw islamowi i intencjom Proroka?

brak odpowiedzi

 

KOMENTARZ:

Trudno oprzeć się wrażeniu, że mój rozmówca odpowiadał głównie na te pytania, na które było mu wygodnie. Wielka szkoda, bo – swoją drogą coraz powszechniejsze – obawy wobec islamu dotyczą takich kluczowych kwestii jak seks z dziećmi czy wspieranie terroryzmu. Zapewne wszyscy chcielibyśmy dowiedzieć się, jak te sprawy wyglądają z punktu widzenia islamskiego duchownego zamieszkałego w Polsce. Łatwo jest odpowiadać na pytania o to, co łączy lub jest po prostu neutralne. A jednak wolelibyśmy usłyszeć jasne deklaracje, że seks z 9-letnim dzieckiem nie może być wzorem do naśladowania w XXI wieku, a sprawcy zamachów terrorystycznych działali wbrew islamowi i woli Proroka. Ale jednoznacznie i otwarcie, na mocy autorytetu lokalnego przywódcy religijnego, jakim jest imam. Tak się jednak nie stało.

To oczywiste, że muzułmanie są różni, tak jak i różni są katolicy – jedni chcą karać lekarzy za zabiegi in vitro więzieniem, inni tylko finansowo, jeszcze inni wcale, a niektórzy sami byliby skłonni się takiemu zabiegowi poddać. A jednak stanowisko katolickich duchownych jest jasne i klarowne – nie uciekają od trudnych tematów, choć ogół społeczeństwa ma w tym względzie zdanie przeciwne do Kościoła (71% Polaków akceptuje te metodę).

A jakie jest Twoje zdanie? Czy islam i rosnąca grupa jego wyznawców w Polsce jest dla nas zagrożeniem, szansą, czy może zupełnie nie ma znaczenia?

Komentarze na stronie nie są moderowane na bieżąco.
Wypowiedzi reprezentują wyłącznie poglądy osób, które je zamieściły.
  • maciek

    bo co to za pytania? dziennikarstwo z kibla i zenujacy komentarz, ktory jest opinia. brawo dla imama za cierpliwosc.

    • http://regiopis.pl Lila Gabryelów

      Skoro tak, to nie wiem, czemu Pan tak ochoczo z tego „kiba”
      chłepcze wodę. Proszę nie czytać, nie komentować i iść tam, gdzie zadają lepsze
      pytania imamom.

      • Jacek

        Ja bym przycisnął tego imama mocniej, nie powinno być wykręcania się od odpowiedzi. Wywiad delikatny, szkoda, że taki krótki.

  • JJ

    Użycie herbu przez autorkę wymaga zgody odpowiednich władz Gostynia, chyba , że autorka ma na to zgodę, regulują to odpowiednie przepisy, a dokonanie zmiany w wyglądzie herbu polecam odpowiednim urzędnikom gostyńskiego Ratusza.

    • http://regiopis.pl Lila Gabryelów

      To nie jest herb Gostynia, tylko fikcyjnego Gostyńbadu. Autorska koncepcja luźno nawiązująca do herbu Gostynia – wszelkie prawa zastrzeżone ;)

  • M

    Najlepszą fikcją jest … proszę sobie spojrzeć w lusterko ;)

  • Teon

    Ludzie, poziom waszych komentarzy to dno i sto metrów mułu i zanieczyszczeń nad wami. Co was tu przywiało z gostyn24? Islam to największe zagrożenie Europy i jeżeli będziemy się tylko biernie przyglądać to europejskie miasta takie właśnie herby będą miały za sto lat. Religia pustyni najlepiej sprawdza się na pustyni. Radzę poczytać o patologiach związanych z wyznawcami tej religii na zachodzie, jeżeli ktoś jeszcze ma wątpliwości. Sama religia może nie niesie ze sobą zła, ale duża część jej wyznawców już tak. Jeżeli rozmawiać z wyznawcami tej religii to w pierwszej kolejności z polskimi Tatarami, którzy Polsce oddali wielkie zasługi i mieszkają z nami już długo. Jeżeli ktoś na pytanie o pedofilie milczy czy kluczy powinien na kopniakach opuszczać ten kraj.
    Pozdrawiam

  • Konrad

    Kurde co ma islam do in vitro? Stanowisko kleru jest jasne i klarowne? W jakiej niby kwestii? W żadnej kwestii nie jest jasne i klarowne, chyba że tylko jeśli chodzi o finanse. Wystarczy poczytać różnice zdań co do antykoncepcji. A słynna wypowiedź jednego z biskupów, że „dziecko szuka, dziecko lgnie”? Cóż to za komentarz, którzy ma być prokościelną propagandą?
    Natomiast publikowanie wypowiedzi wbrew woli rozmówcy wyrażonej w trakcie autoryzacji to już jest szambo. Rozumiem, że nie jest już pani czynną dziennikarką, ale pewien poziom należy trzymać.
    Ogólnie imam głosi propagandę swojej religii, podobnie jak kler katolicki, ale czemu się dziwić, taka jego robota. Nie wygląda na zbyt rozgarniętego człowieka, jak zresztą reszta kleru i imamów.
    Nie wiem, dlaczego władze Gostynia zapraszają do naszego miasta przedstawiciela tych dzikusów. Mogliby zamiast tego lepiej wesprzeć Kościół i Świętą Górę. Taki człowiek, który nie potępi, czyli tak naprawdę popiera terrorystów nie powinien mieć wejścia do żadnego klubu dyskusyjnego. Chociaż z tym Charlie Hebdo to nasz kler też ich bardzo oszczędnie potępił, w imię solidarności religijnej przeciwko francuskiemu ateizmowi. Oby ten sojusz z islamem jeszcze im się nie odbił czkawką.
    Czepianie się pedofillii w dawnych czasach to bardzo prymitywne podejście. Niech Pani lepiej sprawdzi, ile lat miała żona Mieszka I. A ile lat miała Maryja? Ile lat miała żona Bolesława Krzywoustego i Kazimierza Śmiałego, a także siostra Św. Wojciecha… Wtedy może Pani dyskutować z imamem.
    Oczywiście, warto docenić, że są w Polsce odważni dziennikarze, którzy mają odwagę, by zadać islamistom trudne pytania, nawet za cenę zagrożenia zdrowia i życia swojego i bliskich. Tak trzymać!

    • http://regiopis.pl Lila Gabryelów

      Typowe „jestem za, a nawet przeciw”. Czyli zadawać niewygodne pytania, ale potem ich nie publikować, bo to „szambo’. Żelazna logika, trzeba przyznać.

      Relacji do in vitro nie będę wyjaśniać – proszę się mocniej zastanowić, a gdyby to się nie udało – zapytać mądrzejszych kolegów.

      Nie ma znaczenia, w jakim wieku dzieci zaczynały być wciągane w relacje seksualne w przeszłości. Pytałam o obecne stanowisko – czy uległo zmianie od czasów Proroka.

  • loloxxxxxxxx

    Polska dla Polaków, Ziemia dla ziemniaków!

    A tak bardziej poważnie, to osoby przyjezdne zawsze powinny dostosować się do lokalnej społeczności, nie na odwrót. Jeśli w Polsce pedofilia jest zakazana, a Polska jednoznacznie potępia terroryzm, to społeczność islamska , czy jakakolwiek inna, na terenie Polski powinna się dostosować. Tak – potępiamy terroryzm, tak – jesteśmy przeciwko pedofilii. Tak powinno brzmieć oficjalne stanowisko „polskich” islamistów. Niedomówienia stwarzają bariery, które potem przeradzają się w nienawiść.
    Chyba, że ich stanowisko jest przeciwne. Wtedy won z naszego kraju! Niech wracają do siebie, do 9-latek i kóz…

  • Pingback: Euroislam » Islamizacja po gostyńsku

  • Kifubik

    Niestety po raz kolejny widać jak islam stosuje kłamstwo – takiję – w szerzeniu wiary. Na przykład twierdzenie o braku kary za apostazję w islamie to jawna bzdura bo zarówno szyici jak i sunnici jednoznacznie określają, że każdy dorosły apostata powinien zostać zgładzony. Imamowi wydawało się, że wystawi islamowi fałszywą laurkę – na szczęście dzięki ujawnieniu pytań na które nie chciał odpowiedzieć nie wyszło. Islam to ideologia taka jak faszyzm i komunizm stąd powinna być zakazana całkowicie i tak jak te dwie zbrodnicze ideologie tępiona.